جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان از موقعیت فعلی و پیشرفت ایران هراسان شده اند و سعی می کنند ایران را تهدید نشان دهند

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه دنیای استکبار قصد دارد ایران را از تولید انرژی هسته ای بازدارد به  ایجاد سپر موشکی امریکا در شرق اروپا اشاره کرد و گفت : بوش ایجاد سپر موشکی در شرق اروپا را دفاع از اروپا در مقابل موشکهای ایرانی بیان می کند در صورتیکه هدف آنان چیز دیگری است.

به‌گزارش واحد مرکزی خبر وی گفت : ایران سلاح موشکی آن چنانی ندارد که به اروپا برسد علا‌وه براین , دین و عقل ما هم اجازه چنین اقدامی را نمی دهد.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با دنیا, به ویژه اروپا و کشورهای همسایه رابطه نزدیکی دارد بنابراین هیچ مخاصمه ای که بخواهد چنین مسایلی رامطرح کند وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد : هدف امریکا از ایجاد سپر موشکی در شرق‌اروپا , کنترل روسیه و چین است ,لذا آنان با مطرح کردن بحث ایران می خواهند افکار عمومی را به جهت دیگر سوق دهند درصورتیکه خیال می کنند دنیا این چیز ها را نمی فهمد.

وی در ادامه گفت : دشمنان می خواهند جوانان ما را شکار کنند لذاجوانان , دانشجویان , استادان , دانشگاهها , مدارس , زنان و مردان همه‌باید هوشیار و آگاه باشند.

آیت اله امامی کاشانی گفت : دنیا استکبار قصد دارد اسلام رامنزوی کند به طوری که امروز دنیای استکبار گرگ تر و خونخوارتر از گذشته شده و لذا امروز وحدت جهان اسلام بیش از گذشته نیاز است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد : دشمنان اسلام امروز علیه اسلام ,پیامبر , کشورها ی اسلامی و ایران بیشتر از گذشته ترفندهایی رابکار می‌برند تا جهان اسلام را دچار تفرقه کنند اما مسلمانان جهان با وحدت و یکپارچگی و پرهیز از اختلاف این ترفند را به خود آنان باز می گردانند.

وی بابیان اینکه حرفها و ترفندهای آنان علیه اسلام‌, حرفهایی است که در ذات خود آنان وجود دارد گفت: امروز باید نور ولایت را پرفروغ تر ازگذشته جلوه گر کرد زیرا که نور ولایت موجب زنده نگهداشتن اسلام می شود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی ازمردم و میهمانان خارجی شرکت کننده‌در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی "ره" گفت: راه امام خمینی )ره ( برای همیشه تاریخ ادامه خواهد داشت ومسلمین جهان را رهنمود خواهد کرد.

وی افزود: مراسم 15 خرداد نیز باید هرسال باشکوهتر برگزار شود زیرابرگزاری باشکوه این مراسم تجلیل از اسلام و راه امام است.

آیت الله امامی کاشانی یادآور شد, امام خمینی"ره" حقوق , فلسفه و فقه اسلام را در دنیا زنده و مطرح کرد , زیرا جهان قصد منزوی کردن اسلام را داشت اما امام با اقدامات خود این ترفند را خنثی واسلام را زنده کرد .

وی اضافه کرد: امام خمینی "ره" با انقلاب خود خاطره اسلام , علی" ع" وفاطمه "س "در ایران و جهان زنده کرد.

امام جمعه موقت تهران به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت‌حضرت امام "ره" اشاره کرد و گفت : سخنان بسیار روشنگرایانه مقام معظم‌رهبری مواضع اسلام را درجهان روشن کرد زیرا تکیه ایشان روی اسلام ناب بود.

آیت الله امامی کاشانی افزود: تکیه بر وحدت جهان اسلام و جلوگیری ازتفرقه ازنکاتی بود که مقام معظم رهبری در سخنانشان بر آن تاکید کردند.

خطیب جمعه تهران در خطبه نخست نماز نیز با اشاره به خصوصیات حضرت زهرا (س) و ویژگی های ایشان در دعا , اندیشه صدیقه کبری را موجب سعادت جامعه دانست.

آیت الله امامی کاشانی به خصوصیات برجسته حضرت فاطمه زهرا (س) در روایات شیعه و اهل سنت نیز اشاره و تاکید کرد: فاطمه زهرا (س) در دعاهای خود که راز و نیاز با خداست به سعادت جامعه می اندیشد و بر آن تکیه می کند.

خطیب جمعه تهران به نقل از هانری بریکسون یکی از فلاسفه متاخر غرب اضافه کرد: نظم ذاتی و نظم اجتماعی جامعه ناشی از سیر فطرت و سیر انسانی جامعه‌است و سیر ذاتی و فطری جامعه بی واسطه و ذاتا رشد می کند اما رشد اندیشه انسان باعث رشد اجتماعی می شود.

وی می گوید: هر چند انسان تمام واژه های زیبا را به نفع خود تفسیر می‌کند اما مصلحان جامعه به حرکت فطری می پردازند و اگر مصلحان به تقویت فطرت و عقل بپردازند جامعه به جلو حرکت می کند.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه آثار اعمال دنیایی ما , وضعی است و به خودمان بازگشت می کند گفت: باید با تاسی از حضرت فاطمه "س" و خیرخواهی برای دیگران جامعه را به سمت خیر و صلاح پیش ببریم.

امام جمعه موقت تهران همچنین ضمن قدردانی از مجریان طرح ارتقای امنیت‌اجتماعی , خواستار ادامه این طرح در جامعه شد .

کد خبر 23798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز